Chcem predať nehnuteľnosť, tak ju dám realitkám, veď sa predá skôr. Čím viac, tým lepšie. Je to naozaj tak?
Napadlo Vám, že: „viazať sa k jedinej realitke je riskantné... Čo ak nenájde záujemcu o kúpu Vašej nehnuteľnosti? Pri viacerých realitných kanceláriách sa šance predsa len zvyšujú..“
Majitelia sa však takto v konečnom dôsledku poškodzujú. Realitné kancelárie tlačia cenu nadol. Snažia sa Vás presvedčiť, že práve tá ich cena je lepšia. Tým sa predlžuje čas uskutočnenia predaja alebo prenájmu.
Každá realitka má stanovenú inú províziu. Od toho sa odvíja aj rôzna konečná (kúpna) cena. To pôsobí na inzertných portáloch zmätočne. Navyše, informácie o nehnuteľnosti sa môžu pri každej realitnej kancelárií líšiť. Veľakrát dokonca nie sú správne a presné. A to najmä vtedy, keď maklér Vašu nehnuteľnosť nevidel. A keď takýchto inzerátov k rovnakej nehnuteľnosti nájdete viac, s rôznymi cenami, výmerou alebo popisom stavu, skutočne to pôsobí nedôveryhodne.
Z praxe sa stáva aj to, že ak sa už rozhodnete niektorého z maklérov kontaktovať, nemusíte sa mu dovolať, resp. dočkať Vami požadovanej zmeny.
Pozor, aby sa „nepokazila“ cena
Stáva sa aj to, že predajom cez viacero kancelárií, sa „kazí“ cena za predaj nehnuteľnosti. Makléri sa totiž medzi sebou stávajú konkurenciou a budú sa usilovať k zníženiu ceny, aby predbehli ostatných. Častokrát o tejto skutočnosti neupovedomia majiteľa a donesú klienta na obhliadku ako na „hotové,“ čo opäť vedie k neserióznosti.
K negatívam patrí aj to, že ak nehnuteľnosť predáva viacero kancelárií, nebudú vynakladať toľko nákladov na marketing a ani svoj čas. To je ten dôvod, prečo majú vo svojej ponuke exkluzívne zákazky. Majú istotu, že obchod sa uskutoční len cez nich a celé úsilie vkladajú do práce pre klienta, s ktorým majú uzatvorenú výhradnú dohodu. Vedia, že náklady investované do marketingu sa vrátia vo forme maklérskej provízie.
Ako vybrať realitku?
Ktorú realitnú kanceláriu alebo sprostredkovateľa si, pre predaj či prenájom Vašej nehnuteľnosti, vyberiete je veľmi dôležité. Pomôcť môžu referencie od známych, rodiny či kolegov. Prípadne si dohodnite osobné stretnutie a všetko si podrobne prediskutujte. Informácie nájdete aj na webe a sociálnych sieťach. Zistite, napríklad, aké nehnuteľnosti už kancelária predala, na akých portáloch inzeruje alebo, aké má referencie a recenzie od klientov.
Pokiaľ ste si už vybrali tú Vašu realitnú kanceláriu, maklér vynaloží 100% úsilie predať Vašu nehnuteľnosť za vopred dohodnutých podmienok. Výhodou je, že, ako predávajúci, máte pod dohľadom všetky kroky, ktoré maklér za účelom predaja uskutočnil (kde inzeroval, popis nehnuteľnosti, fotky…) a samozrejme cenu. Každú možnú zmenu si vopred odkonzultujete a až po odsúhlasení bude uskutočnená. Pretože pri exkluzívnom predaji realitná kancelária /sprostredkovateľ pracuje vo Váš prospech.
Výhody exkluzívneho (výhradného) predaja pre klienta:
- Obhliadka nehnuteľnosti, homestaging a jej nafotenie.
- Cenová analýza, stratégia predaja, odhad trhovej ceny.
- Exkluzívna zmluva sa uzatvára na dobu určitú – klient presne vie dokedy je dohoda platná.
- Celý proces predaja ma na starosti RK – poradenstvo, zaistenie zmlúv.
- Garancia ochrany predávajúceho / prenajímateľa aj sprostredkovateľa.
- Vynaloženie finančných prostriedkov na marketing – platené portály, topovanie, inzerovanie aj v tlačených médiách.
- Pravidelné (týždenné) reporty ohľadom záujmu (emailom / telefonicky).
- Vopred dohodnutá výška provízie makléra.
- 100% aktivita pri vyhľadávaní záujemcov.
- Bezplatný servis a poradenstvo.